Razvoj čitačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. No, koje god aktivnosti poduzimali školski knjižničari radi poticanja čitanja, radi stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka, sve su one veoma ograničenog dometa, ako učenici prikladne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji – zato jer učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.
Nakon što učenici tek nauče razlikovati slova i počnu sricati riječi, često možemo čuti razmišljanja:“Sad možeš čitati sam, više ti ne moram čitati ja.“ To nije dobro! Djeci trebamo dopustiti da sama pokažu interes za određenu knjigu, ali ih ne smijemo prepustiti da potpuno samostalno odlučuju što će i koliko čitati, jer za to još nisu osposobljena. Umjesto toga moramo im pomagati i prilikom izbora i tijekom čitanja, postupno ih upoznavati s nepreglednim mnoštvom dostupnih informacija.
Sve dok djeca ne počnu sasvim tečno čitati dječju literaturu, sve dok sama ne posežu za određenim knjigama i ne pokazuju interes da ih čitaju u svojoj intimi, roditelji ih ne bi smjeli uskratiti za estetski užitak koji proizlazi iz čitanja i pričanja, već bi trebali nastaviti svojoj djeci pričati priče i čitati knjige, postupno omogućujući djeci preuzimanje sve veće uloge u čitanju, prepričavanju i pričanju. Ovisno o težini teksta, roditelj će poticati dijete da zajedno čitaju tekstove tako da dijaloge čitaju po ulogama, da dijete pročita jedan dio, a roditelj drugi dio teksta ili na neki treći način.
Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire).
Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. No, ovim projektom roditeljima ne skrećemo samo pozornost na važnost čitanja, već ih veoma efikasno pridobivamo da tijekom 5 dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti. Hoće li možda promijeniti i svoje navike – ostaje na njima, no školski im knjižničar nije samo rekao što je dobro za njihovu djecu, već ih je uputio što da čine i motivirao da kroz 5 dana taj model i iskušaju.
Provodeći ovaj projekt, školski knjižničar veoma lako dobiva potporu i naklonost roditelja i nastavnika, a što često zna biti veliki problem. Roditeljima skrećemo pozornost da je školskom knjižničaru stalo do boljitka njihove djece, a boljitak je njihove djece kad u školskoj knjižnici mogu pročitati i posuditi kvalitetnu, lijepu, novu i primjerenu knjigu. A da bi u školskoj knjižnici njihova djeca mogla izabrati za čitanje lijepe i kvalitetne knjige, moraju se založiti i roditelji. Nakon što na temelju provedenog projekta dobijemo od roditelja priznanje, ti roditelji će se založiti za kvalitetnije školske knjižnice, kad budu u prigodi i kad ih kasnije budemo to tražili.
Da bi školska knjižnica bila što korisnija učenicima kao svojim korisnicima, školskom bi knjižničaru trebalo biti omogućeno oblikovati knjižničnu zbirku na temelju ispitivanja potreba svojih korisnika. Školski knjižničar bi unaprijed trebao znati s koliko novaca raspolaže, kako bi mogao na temelju toga planirati nabavu literature. Budući da su ciljevi Hrvatske mreže školskih knjižničara, uz ostalo, promicati čitanje te promicati kvalitetu školskog knjižničarstva, željeli bismo da ovaj projekt bude jedan u nizu koji će pripomoći u ostvarenju želje da školske knjižnice posluju na načelu namjenskih proračuna – radi zadovoljstva svojih korisnika.
Projekt će biti to uspješniji što ga bude provelo više školskih knjižničara zajedničkim i koordiniranim koracima. Na taj način dobit ćemo potporu ne samo roditelja, već i medija, čime smo u mogućnosti dati mu i nacionalnu dimenziju za poticanje čitanja – te na taj način pokušati senzibilizirati i odgovorne za odlučivanje o financiranju školskih knjižnica za donošenje odluke o namjenskim proračunima školskih knjižnica i stalnim izvorima financiranja.
Uključivanjem u ovaj projekt svaki školski knjižničar stječe pravo nabaviti po 8 novih kvalitetnih knjiga za svaki treći razred u svojoj školi po znatno povoljnijoj cijeni od standardne. Potpuno bi bilo neprikladno provoditi projekt koristeći stare, neprikladne ili možda čak nehigijenske knjige. Svaki će knjižničar moći izabrati komplet od 8 knjiga po knjižničnoj naprtnjači, a koje će biti iz sljedećih skupina: Nelektirna knjiga hrvatskog književnika (priče ili roman) za djecu, nelektirna knjiga hrvatskog pjesnika za djecu, nelektirna knjiga hrvatskog književnika za roditelje (za odrasle čitatelje), strip (monografija) hrvatskog autora (za učenike koji slabije čitaju), popularno-znanstvena knjiga o prirodi, životinjama, medicini, znanosti i sl., priručnik za odgoj djece (za roditelje), priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena, popularno pisana knjiga o hrvatskoj povijesti (ili tradiciji) za djecu
Projekt se provodi prema unaprijed isplaniranim i vremenski točno određenim fazama unutar Hrvatske mreže školskih knjižničara koja daje logističku potporu provođenju projekta. Školski knjižničari koji se uključe u projekt, dobit će točne upute što i kada trebaju učiniti: dogovor s ravnateljem, dogovor s razrednicima trećih razreda, kada održati roditeljski sastanak, što reći roditeljima i kakve im upute dati, kako i kada provesti razmjenu knjižnične naprtnjače i sl.
Projekt se provodi s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svake srijede učenik koji je donio naprtnjaču u školu ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige iz knjižnične naprtnjače. Svaki petak ždrijebom naprtnjaču dobiva jedan od zainteresiranih učenika. U knjižničnoj naprtnjači nalazi se, osim knjiga, i bilježnica u koju učenici sa svojim ukućanima upisuju doživljaje.
Provedbom ovog projekta roditeljima se skreće pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivira ih se i upućuje kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju tehnike čitanja, senzibilizira ih se za sklonost školskoj knjižnici i školskom knjižničaru, školski knjižničar se u školi afirmira među učiteljima kao osoba koja aktivno prinosi razvoju čitačkih sposobnosti, skreće pozornost na to da knjižnica nije samo posudionica knjiga, već nudi niz drugih usluga, skreće se pozornost široj javnosti na važnost školske knjižnice i školskog knjižničara, ukazuje nadležnima za donošenje odluke o financiranju školskih knjižnica da se knjižnice trebaju financirati radi dobrobiti naše djece, da je financiranje školskih knjižnica ulaganje u budućnost naše djece.
Glavna koordinatorica projekta je Dejana Bedeković i jako se raduje svima koji će projekt podržati, posebice onima koji će se uključiti u tim i zajedno ga provesti.
U privitku se nalazi popis udžbenika i dodatnih nastavnih materijala koji će se u Osnovnoj školi Slavka Kolara, Kravarsko koristiti u školskoj godini 2024./2025. Za svaki razred upisani su udžbenici i nakon toga dodatni nastavni materijal. Roditelji nabavljaju dodatni nastavni materijal a udžbenici će biti nabavljeni sredstvima iz državnog proračuna i učenici će ih dobiti na korištenje na početku nove nastavne godine.
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL 1. RAZRED MS KRAVARSKO I PS DONJI HRUSEVEC 2024 - 2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL 1. RAZRED PS KOZJACA 2024 - 2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL 2. RAZRED MS KRAVARSKO, PS DONJI HRUSEVEC I PS KOZJACA 2024-2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL ZA 3. RAZRED ZA MS KRAVARSKO 2024-2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL ZA 3. RAZRED PS DONJI HRUSEVEC I PS KOZJACA 2024-2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL ZA 4. RAZRED MS KRAVARSKO, PS DONJI HRUSEVEC I PS KOZJACA 2024-2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL ZA 5. RAZRED 2024-2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL 6. RAZRED SK.GOD. 2024-2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL ZA 7. RAZRED 2024-2025.docx
UDZBENICI I DODATNI MATERIJAL 8. RAZRED 2024-2025.docx
Odluka o imenovanju Tima za kvalitetu.pdf
1 OS SlavkaKolara Kravarsko GPP 2024-2025.pdf
1 OS SlavkaKolara Kravarsko kurikul 2024.pdf
1 OS SlavkaKolara Kravarsko Razvojni plan 2024.pdf
RASPORED SATI MATICNA SKOLA RAZREDNA NASTAVA 2024-2025.docx
RASPORED SATI - PREDMETNA NASTAVA 2024.-2025..docx
VOZNI RED SKOLSKIH AUTOBUSA 2024-2025.doc
01-545-001 - 14355 FI-2022.xlsx
Biljeske uz financijski izvjestaj 1.1.-31.12.2022. 20230130 0001.pdf
Odluka o usvajanju Financijskog izvjesca o prihodima i rashodima za 2022. godinu.pdf
PLAN - IZVRSENJE - OPCI DIO 1.1.-31.12.2022. 20230404 0001.pdf
PLAN - IZVRSENJE - POSEBNI DIO - PRIHODI 1.1.-31.12.2022. 20230404 0001.pdf
PLAN - IZVRSENJE - POSEBNI DIO - RASHODI 1.1.-31.12.2022. 20230404 0001.pdf
Obrazlozenje Godisnjeg izvjestaja o izvrsenju financijskog plana 1.1.-31.12.2022..pdf
Odluka o usvajanju Godisnjeg izvjestaja o izvrsenju financijskog plana (1.1.-31.12.2022.).pdf
OS SLAVKA KOLARA KRAVARSKO GFI 2023.xlsx
Biljeske uz GFI 2023..pdf
Odluka o usvajanju Financijskog izvjesca o prihodima i rashodima za 2023. godinu.pdf
Javna objava za razdoblje 01.01.24. do 31.01.24..xlsx
Javna objava za razdoblje 01.02.24. do 29.02.24.xlsx
Javna objava za razdoblje 1.3.-31.3.2024..xlsx
Javna objava za razdoblje 01.04.24. do 30.04.24..xlsx
Javna objava za razdoblje 01.05.24. do 31.05.xlsx
Javna objava za razdoblje 01.06.24. do 30.06.24.xlsx
OS KRAVARSKO Javna objava za razdoblje 01.07.24. do 31.07.24.xlsx
Javna objava za razdoblje od 01.08.2024. do 31.08.2024.xls
Javna objava za razdoblje 09 2024.xls
JAVNA OBJAVA IZVJESTAJA OS SLAVKA KOLARA 10 2024.xlsx
Financijski plan prihoda i rashoda za 2022. godinu te procjena za 2023. i 2024. godinu.pdf
Obrazlozenje Financijskog plana za 2022. godinu te projekcija z.pdf
Rebalans II. Financijskog plana za 2022. godinu.pdf
Financijski plan Skole za 2023. godinu i projekcije za 2024. i 2025. uskla en sa Planom proracuna Zagrebacke zupanije.pdf
Plan nabave za 2022. godinu.1pdf.pdf
IZMJENE I DOPUNE PLANA NABAVE ZA 2022. GODINU.pdf
Plan nabave za 2023. godinu.pdf
Registar ugovora o javnoj nabavi - EOJN.pdf
Statisticko izvjesce o javnoj nabavi za 2021. godinu.pdf
Izjava - nepostojanje sukoba interesa - celnik Narucitelja.pdf
IZVRSENJE 2021.PLAN ZA 2022 2023.24. I 25..xlsx
Obrazlozenje fin.plana za 2023..pdf
Odluka o izvrsenju Financijskog plana za 2021. i donosenje Financijskog plana za 2023. - Skolski odbor.docx
IZJAVA O NEPOSTOJANJU SUKOBA INTERESA SA GOSPODARSKIM SUBJEKTIMA.pdf
Registar ugovora - EOJN.docx
Plan nabave za 2024. godinu.pdf
Financijski plan proracunskog korisnika jedinice lokalne i podrucne (regionalne) samouprave za 2024. i projekcija za 2025. i 2026. godinu.pdf
OS KRAVARSKO POLUGODISNJI IZVJESTAJ O IZVRSENJU FINANCIJSKOG PLANA 01.01.2024.-30.06.2024.xlsx
Biljeske uz Izvrsenje financijskog plana za razdoblje od 01. sijecnja do 30. lipnja 2024. godine.docx
Odluka o ustrojavanju Kataloga informacija.pdf
Katalog informacija.pdf
Odluka o imenovanju sluzbenika za informiranje.pdf
Obrazac-2-Zahtjev-za-pristup-informacijama (1) (3).doc
Obrazac-3-Zahtjev-za-dopunu-ili-ispravak-informacije (1) (1).doc
Obrazac-4-Zahtjev-za-ponovnu-uporabu-informacija (2) (2).doc
12 31.01.2014 Kriteriji za odre ivanje visine naknade stvarnih materijalnih troskova i troskova dostave informacije.html
PLAN SAVJETOVANJA S JAVNOSCU.pdf
Izvjesce o imenovanju sluzbenika za zastitu podataka.pdf
Godisnje izvjesce o pravu na pristup informacijama za 2023. godinu.pdf